Sanofi: Toujeo Support

Mensen met diabetes type 1 en type 2 moeten in hun dagelijks leven veel rekening houden met hun ziekte. Ze moeten elke dag op tijd insuline nemen en letten op wat ze eten en wanneer. Voldoende bewegen is voor hen nog belangrijker dan voor mensen zonder diabetes. 

Wat zou er mooier zijn dan een app die daarbij helpt?

Sanofi, producent van het diabetesmedicijn Toujeo, wilde graag diabetici ondersteunen met zo’n app. De Toujeo Support app bevordert nu de levenskwaliteit van de gebruikers door hulp bij het correct en trouw gebruiken van het medicijn en met tips voor het dagelijks leven, voor elke gebruiker gepersonaliseerd.

iphone6-schuin

Technisch

Op basis van het idee van Sanofi maakten wij een functioneel ontwerp. Daarin werkten we alle wensen uit en bedachten voor elke optie en actie de juiste reactie, zodat de app logisch en gebruiksvriendelijk werkt. Volgens dat ontwerp ontwikkelden wij de native apps voor iPhone in Objective C en voor Android in Java. Uitgebreid getest en gebruiksklaar afgeleverd in de App Store & Play Store!

Meer over de Toujeo app

Toujeo is een langwerkend medicijn met insuline, dat gebruikers 1x per dag zelf moeten injecteren. De dosis, timing en plek van injecteren is persoonlijk en kan op voorschrift van een arts wijzigen. Met de app hoeven mensen die details zelf niet meer te onthouden. Maar Sanofi wilde meer: door regelmatig bewegen en goed eten kunnen diabetici zelf ook hun bloedsuikerspiegel beïnvloeden, en daarmee hun kwaliteit van leven verbeteren.

Daarom geeft de app praktische tips over leven met diabetes en krijgt de gebruiker persoonlijk advies over de hoeveelheid koolhydraten die hij of zij mag eten voor een gezonde levensstijl. Met de Quality of Life-test kan de gebruiker regelmatig toetsen hoe hij zich voelt en zien hoe beweging en voeding zijn of haar levenskwaliteit beïnvloeden.

Jaar:
2016
Klant:
Sanofi
Disciplines:
apps
Technieken:
, , ,

Door korte lijnen konden we snel een goede app ontwikkelen voor een scherp budget.
Edwin Vedder, Digital Channel Manager Benelux, Sanofi

De app in het kort:

  • Alleen toegankelijk na inlogcode, te krijgen via een arts
  • Dosis en tijdstip voor injecties zijn persoonlijk in te stellen
  • Handige pushnotificaties als herinnering om op tijd te injecteren
  • Een extra herinnering als de periode van injecteren dreigt te verstrijken
  • Geeft aan waar de gebruiker kan injecteren en onthoudt waar eerder is geïnjecteerd
  • Een stappenteller om lichaamsbeweging bij te houden
  • Een koolhydratenteller waar de gebruiker in kan voeren wat er gegeten is
  • Het bijhouden en vergelijken van de levenskwaliteit over een langere periode
  • Veel informatie en een mogelijkheid om direct contact op te nemen als er vragen zijn
  • Een optie om de gegevens uit de app te delen met de arts

Wat kan een app betekenen?

Vertel ons uw situatie en wij denken mee over een passende oplossing om klanten/patiënten zo goed mogelijk te ondersteunen met digitale tools.