Hoe een boek GITP meer dan 2000 warme leads oplevert
Klantcase SharpSpring Marketing Automation GITP

GITP: Employer Journey Playbook

GITP biedt organisaties inzicht in het talent, de inzetbaarheid en het ontwikkelpotentieel van medewerkers. Samen met PiCompany brengen zij mens en data bij elkaar. Talent Intelligence noemen zij dat. Zo stellen zij organisaties in staat om succesvol te zijn, de juiste mensen te selecteren en medewerkers te helpen met hun ontwikkeling. Hoe kom je nu met dit verhaal aan tafel bij de HR-Professional? Dan schrijf je gewoon een boek waarin je het gehele proces in verhaalvorm beschrijft en biedt dit boek (in geprinte versie) gratis aan. En dat is letterlijk wat GITP met het Employer Journey Playbook heeft gedaan, wat hen meer dan 2000 leads heeft opgeleverd.

Business needs

Als HR-professional ben je continu bezig met het vinden van de juiste mensen. Het voeren van sollicitatiegesprekken. Medewerkers helpen met hun (persoonlijke) ontwikkeling. En ook afscheid nemen van medewerkers hoort erbij. Kijkend vanuit de HR-professional noemt GITP deze cyclus ‘The Employer Journey’.

GITP Employer Journey Playbook

Met het Employer Journey Playbook is er een complete marketingcampagne over dit onderwerp opgezet. Het boek brengt de gehele cyclus in beeld en laat zien hoe werkgevers op elk punt hét verschil kunnen maken. Elke HR-Professional kan dit boek gratis aanvragen en wordt ook nog persoonlijk afgeleverd!

Zo’n boek schrijven en laten drukken is natuurlijk gaaf en waardevol. Maar hoe zorg je er nu voor dat de HR-Professional van dit boek afweet én gaat aanvragen? Aan Gillz Marketing de eer om hierbij te helpen!

Oplossing

Vertel je boodschap via display

Wil je je doelgroep bereiken met een nieuwe boodschap, dan zijn display-advertenties ideaal. Om bekendheid te generen voor het Employer Journey Playbook hebben we daarom campagnes ingericht via Google Ads, Facebook en LinkedIn.

Vraag het gratis Playbook aan

Via de displaycampagnes komt de bezoeker op een speciaal gemaakte actiepagina (landingpage), gemaakt in SharpSpring. Hier leest de bezoeker meer over het Employer Journey Playbook en kan hij/zij het playbook aanvragen.

Start the engine met Marketing Automation!

Waar de bezoeker slechts 1 formulier invult worden achter de schermen verschillende flows vanuit SharpSpring gestart.

Automatische bevestiging

Natuurlijk heb je geen zin om elke aanvraag handmatig te gaan beantwoorden. En dat hoeft gelukkig ook niet. Direct nadat het formulier is verzonden wordt automatisch een gepersonaliseerde e-mail naar de aanvrager verstuurd. Zo weet hij/zij dat de aanvraag wordt verwerkt en een telefoontje kan verwachten voor het maken van een afleverafspraak.

De aanvrager komt op een bellijst

Elke aanvrager komt automatisch op een bellijst te staan. Hiermee weten ‘de bellers’ precies wie er gebeld moet worden, zonder dat in mailboxen naar contactgegevens gezocht moet worden.


Workflow in SharpSpring met bijbehorende e-mail

Het belproces

Voor GITP hebben we SharpSpring zo ingericht dat alle belacties bij elke aanvrager genoteerd kunnen worden. En afhankelijk van het resultaat zijn er weer acties aan gekoppeld, zodat bellijsten automatisch up to date blijven.

Moet iemand teruggebeld worden, kan dit per contact worden aangegeven. Deze verdwijnt van de bellijst en komt op de terugbellijst te staan. Ook wanneer iemand geen afspraak wil maken. Dan verdwijnt iemand van de bellijst en wordt op de lijst afgehandeld gezet. Zo ziet GITP op elk moment hoeveel mensen er gebeld zijn en wie nog gebeld moet worden.

Afspraak is gemaakt

Het doel is natuurlijk om een afspraak te maken, om het Playbook persoonlijk af te leveren bij aanvrager. Is de afspraak gemaakt? Dan wordt in SharpSpring het campagneresultaat verandert in afspraak gemaakt en de datum + tijdstip ingevuld. Het contact komt op de lijst ‘Afspraak gemaakt’.

De betreffende accountmanager binnen GITP ontvangt direct een e-mail dat er een afspraak gemaakt is. De e-mail bevat de benodigde gegevens van aanvrager en datum + tijdstip dat de afspraak gemaakt is. Hier is geen enkele handmatige handeling meer voor nodig! Het enige dat nog moet gebeuren is dat de accountmanager op het afgesproken tijdstip het boek komt afleveren en GITP persoonlijk introduceert.

Oja… en door het ingebouwde CRM kunnen de uitkomsten van dit gesprek natuurlijk eenvoudig in SharpSpring worden verwerkt ;-). Verkopen die hieruit volgen worden ook verwerkt in SharpSpring, zodat zichtbaar wordt wat deze marketingactie uiteindelijk ook echt oplevert.


Met custom fields in SharpSpring kun je elke gewenste informatie van een contact opslaan

Wat levert GITP dit op?

Een marketingcampagne als Het Employer Journey Playbook, vraagt om veel handelingen. Door SharpSpring slim in te richten zijn veel van deze handelingen geautomatiseerd. Dit bespaart GITP heel veel tijd en moeite en aanvragen kunnen 24/7 snel worden opgevolgd. Op deze manier worden marketingcampagnes veel efficiënter.

Tijdbesparing is natuurlijk fijn. Maar belangrijkste is wat het GITP oplevert. De resultaten tot nu toe:

  • Ruim 1.9 miljoen advertentieweergaven
  • Ruim 600.000 mensen bereikt
  • Ruim 15.000 bezoeken aan de landingpage
  • Ruim 2000 warme leads


Weten hoe jij je marketing naar een hoger niveau tilt met SharpSpring? Vraag een live aan demo aan
› Boek een demo

Gratis Live demo van SharpSpring marketing automation
Arjan Griffioen
Kan ik met je meedenken?
Wil je een prijsindicatie of
sparren over de mogelijkheden?

Mail Arjan Griffioen
Of bel naar +31 (0)6-538 459 63