Gillz bestaat uit een klein team van hele gepassioneerde en professionele mensen
Cover interview Bastiaan

Bastiaan, marketing stagiair voor Mendix

In mei en juni 2020 heb ik een marketing stage gedaan bij Gillz. Ter afsluiting van het tweede jaar van mijn opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool Leiden. Via LinkedIn ben ik bij Gillz uitgekomen en ik heb toen meteen gesolliciteerd.

Toen je ging solliciteren als stagiair, waar was je naar op zoek?

Gedurende het gehele tweede jaar van mijn opleiding heb ik getwijfeld welke kant ik op zou willen gaan binnen mijn brede opleiding. Het enige wat ik wist is dat ik op marketing gebied mijzelf verder wilde gaan ontwikkelen. Gedurende het jaar werd mijn interesse in online marketing steeds meer gewekt, iets waar Gillz fantastisch bij aansloot!

Maar waar ik voornamelijk naar opzoek was, was een bedrijf dat echt samenwerkt als team. Ik was opzoek naar een stage waar ik echt onderdeel uit zou maken van het team en niet alleen maar mee zou mogen kijken. Een stage waar je goed begeleid wordt maar ook veel verantwoordelijkheid en ownership krijgt. Dit is bij Gillz zeker gelukt!

Wat in jou sluit heel goed aan op de functie van Marketeer?

Ik ben altijd ontzettend enthousiast en ik vind het nog het allerleukst om dat op mensen over te brengen. Goed natuurlijk gaat marketeer zijn om een stuk meer dan mensen enthousiasmeren over je product of dienst. Ik ben ook erg leergierig wat erg belangrijk is, gezien de ontwikkelingen in (online) marketing zo snel gaan dat je nooit bent uitgeleerd!

Hoe heb je de stage ervaren?

Voor de start vond ik het toch wel spannend dat ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid zou krijgen. Maar gelukkig werd ik vanaf het eerste moment erg goed begeleid door Daniël Schneiders. Niet alleen werd ik goed begeleid bij mijn opdrachten en werkzaamheden. Ook werd ik door verscheidene mini-colleges steeds meer uitgedaagd en geprikkeld om ook moeilijkere werkzaamheden zelfstandig te kunnen doen. Het was af en toe erg uitdagend maar met goede begeleiding heb veel kunnen leren en heb ik alles er uit gehaald!

Aan welke projecten heb je tot nu toe gewerkt?

Tijdens mijn stage heb ik voornamelijk aan de whitepaper campagne “The Business that Outgrew Excel” gewerkt. Een van mijn leerdoelen was leren hoe je een volledige online campagne op kan zetten. Met deze campagne heb ik alle stappen kunnen doorlopen. Van de eerste concurrentieanalyse tot het online zetten van advertenties en uiteindelijk ook leads nabellen! Niet alleen heb ik hierdoor veel over het vak geleerd maar ook over alle mogelijke toepassingen van low-code.

Wat typeert de werkwijze van Gillz?

Gillz bestaat uit een klein team van hele gepassioneerde en professionele mensen. Als marketeer in spé is het fantastisch om met zo’n team te werken. Je kan altijd bij iedereen binnenlopen om vragen te stellen, iets waar je tijdens een stage zeker goed gebruik van kan maken!

Hoe zou je het marketingteam omschrijven?

Het is een klein team, maar ik durf wel te zeggen dat we het gezelligste team van heel Gillz zijn! De werksfeer is heel goed en iedereen staat altijd klaar om je te hebben. Als stagiair was het heel fijn om je echt onderdeel te voelen van een team waar je vanaf het eerste moment mag meedenken en er ook actief met jou mee wordt gedacht. Ik ben blij dat ik nu als werkstudent vast onderdeel mag uitmaken van het team!

Een paar stellingen...

Met de auto of de fiets naar het werk?

Als trotse eigenaar van een racefiets moet ik natuurlijk fiets zeggen! Maar eigenlijk kom ik altijd met de trein.

Na de lunch potje poolen/darten of een wandelingetje buiten?

Ik ben niet te min om af en toe voor spek en bonen een potje te poolen, maar talent heb ik er niet voor. Het lekkerst vind ik wel om na de lunch even te wandelen om even je hoofd vrij te maken en even over andere dingen te praten met collega’s!

Android of iOS?

Mijn voorkeur ligt toch wel echt bij iOS.

Low code of high code?

Oei dat is een lastige vraag. Na mijn stage lag mijn hart absoluut bij low-code. Maar nu doe ik weer een heel leuk project over onze high code afdeling. Ik kan hier echt niet kiezen dus!

Backpacken of een relax vakantie?

Absoluut backpacken. Op vakantie wil ik wel echt graag wat te doen hebben, want in Nederland kan je ook op het strand liggen! Maar natuurlijk lig ik ook op vakanties met veel activiteiten ook wel eens aan het zwembad.

Ontwikkelmogelijkheden of meer vakantiedagen?

Hoewel ik ook erg graag op vakantie ga, zou ik nu wel voor ontwikkelmogelijkheden gaan. Door mijn tijd bij Gillz heb ik ontzettend veel geleerd over het vak en ik heb nu wel echt de smaak te pakken.

Als jij mag kiezen in welk land ons nieuwe kantoor komt, waar zou dat zijn?

Ik zou dan zeker weten voor Canada gaan. Het is een prachtig land met veel bruisende steden en mooie natuur. Veel water en strandjes voor in de zomer en skigebieden dichtbij voor in de winter!

Wat zijn je plannen verder?

In de nabije toekomst wil ik mijn studie Commerciële Economie zo goed mogelijk afronden en mijn werkzaamheden als parttime marketeer bij Gillz voortzetten! Ik kijk ook erg uit naar mijn tweede stage bij Gillz maar deze keer onder Arjan bij Gillz Marketing. Verder wil ik mijzelf nog veel meer verdiepen in (digital) marketing met hopelijk nog een universitaire master nadat ik CE heb afgerond. Ik weet nog niet wat de toekomst daarna gaat brengen maar ik hoop ook ooit bij een mooi bedrijf marketing manager te worden!

Wat zou jij aanraden voor toekomstige stagiairs?

Maak gebruik van al het talent wat bij Gillz zit! Wees niet bang om advies of hulp te vragen want iedereen helpt je graag. Er zitten alleen maar gepassioneerde mensen bij Gillz die je heel veel kunnen leren!

Denise Pet - Recruiter bij gillz
Nog vragen voordat je solliciteert?
Mail naar Denise Pet
Bellen of WhatsApp kan ook naar +31 (0)6-342 634 80

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Wellicht ook interessant