Nieuw: Facebook Timeline voor Brand Pages

Nieuw: Facebook Timeline voor Brand Pages

Facebook gaat de nieuwe Timeline nu ook doorvoeren in de Brand Pages. Tot 30 maart 2012 kan je zelf upgraden, daarna ga je automatisch over.

De Facebook Timeline voor Brand Pages heeft een a. Hieronder staan de belangrijkste veranderingen:

Coverfoto

De Timeline biedt plaats aan een grote foto met een formaat van 851 x 315 pixels en mag geen call to action, URL of contactgegevens bevatten. Door de coverfoto te combineren met het logo zijn creatieve creaties mogelijk.

creatief-facebook-cover-foto

Apps / Tabs

De Apps op de Brand Page hebben een nieuwe locatie gekregen en vallen met hun grotere icoon (111x74px) nu meer op. Nadeel is dat de Welkom app/tab functie nu niet meer bestaat. Het is dus niet meer mogelijk gebruikers standaard door te sturen naar een bepaalde app/tab.

apps-tabs-facebook-timeline

Messages

Bezoekers van een Brand Page kunnen voortaan direct een bericht sturen naar de pagina met de knop Messages. Hierdoor is een bezoeker instaat direct het gesprek aan te gaan met een merk en/of organisatie.

message-button-facebook

Pinned posts

Belangrijke post welke meer aandacht nodig heeft? Gebruik de nieuwe pin-optie om je post 7 dagen bovenaan je Timeline te plaatsen. Ideaal om bijv. een app/tab te promoten.

pinned-post-facebook

Highlight posts

Een post met een grote visual die extra moet opvallen? Gebruik de nieuwe hightlight-optie. Hiermee beslaat de post de gehele breedte van de Timeline.

hightlight-post-facebook

Bekijk ook de volgende bronnen: