Door de inzet van marketing automation blijft jouw online marketing beheersbaar
marketing notes

Houd je marketing beheersbaar met Marketing automation

Websites, apps, social media, nieuwsbrieven en whitepapers, allemaal marketingmiddelen om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep converteert tot klant, gebruiker of werknemers. Maar hoe zorg je ervoor dat al deze touchpoints op elkaar aangesloten zijn zodat je de juiste leads kan opvolgen? Met behulp van marketing automation kunnen alle marketingmiddelen op elkaar aangesloten worden. Zo is er meer tijd om jouw leads te verzilveren.

Marketing wordt voor allerlei doeleinden ingezet. Voor het werven van klanten, het opbouwen van een user-base en voor het vinden van de juiste kandidaten voor openstaande vacatures. Wat jouw doel ook is, de inzet van online marketing kan bijdragen aan het behalen van het gewenste resultaat. Alleen hoe coördineer je de inzet van alle marketingkanalen en meet je door welke touchpoints in een klantreis het meest effectief zijn? Door de inzet van marketing automation blijft jouw online marketing beheersbaar. Zo blijft er meer tijd over voor het meten, testen en optimaliseren van jouw marketinguitingen.

De basis voor een omnichannel strategie

Welk touchpoint jouw doelgroep ook gebruikt, een website, de mobiele app of fysiek reclamemateriaal, je wilt dat al deze communicatiemiddelen samenwerken om uiteindelijk jouw doelgroep te converteren. Dit noemen we omnichannel. Het grote voordeel van een goede omnichannel strategie is dat alle touchpoints een toegevoegde waarde leveren aan de algehele marketingcommunicatiestrategie. Zo benut je de specifieke kwaliteiten van alle individuele kanalen en creëer je synergie tussen de verschillende touchpoints in de klantreis.

De grootste uitdaging in het opzetten van een omnichannel strategie is het doormeten van alle touchpoints. Het doormeten van één enkel online marketingkanaal is goed te doen, maar het cross-channel, cross-browser en cross-device doormeten van marketing is erg lastig. Met behulp van marketing automation kan jouw bedrijf een enorme stap nemen in het goed doormeten van de gehele klantreis. Wij helpen jouw bedrijf met het stroomlijnen van jullie marketing en het toewerken naar een omnichannel strategie. Zo word jouw marketing beheersbaar, zodat je in staat bent om te concurreren binnen een steeds meer digitaal wordende economie.

Hoe Gillz kan helpen met het automatiseren van jouw marketing

Ons doel is om online marketing zo transparant en toegankelijk mogelijk te maken. Zodat jij snapt wat wij doen en we gezamenlijk naar jouw doelen toewerken. Er is veel jargon in marketingland wat het opzetten en automatiseren van jouw online marketing lastig maakt, maar wij gaan je daarbij helpen. We beginnen met het doorspreken van de huidige marketingcommunicatie en jouw wensen. Zo leren wij voor welke uitdagingen jouw bedrijf staat en welke kansen nog onbenut zijn gebleven. Nadat we in kaart hebben gebracht welke marketingmiddelen al inzet worden en welke daaraan toegevoegd worden, kunnen we beginnen met het automatiseren van jouw marketing. Wij maken hierbij gebruik van SharpSpring, een hulpmiddel om e-mails, webformulieren, landingspagina’s, CRM-systemen en tal van andere marketingcommunicatiemiddelen en bronnen aan elkaar te koppelen en door te meten. Enthousiast geworden of nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.

Arjan Griffioen
Kan ik met je meedenken?

Wil je een prijsindicatie of
sparren over de mogelijkheden?

Mail Arjan Griffioen
Of bel naar 0653845963

Wellicht ook interessant:

Download het Marketing Automation Playbook

SharpSpring cover

Zoekmachine optimalisatie - SEO

  • Marketing

Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor relevante zichtbaarheid

SharpSpring marketing automation

  • SharpSpring

SharpSpring dashboard voor marketing automation