Na invullen van een formulier, automatisch een e-mail versturen en een salespersoon aan de lead toewijzen
SharpSpring dashboard voor marketing automation

SharpSpring voor marketing automatisering

Door de inzet van marketing automation blijft online marketing beheersbaar. Daarom is het belangrijk dat marketeers goede tools tot hun beschikking hebben om te kunnen automatiseren. SharpSpring is zo’n tool. Het stelt gebruikers in staat om taken zoals het verzenden van e-mails, het monitoren van website bezoeken, en het bijhouden van social media te automatiseren. Door het SharpSpring platform te voeden met relevante informatie van andere salesmarketingsystemen (e.g. CRM, CMS, enz.) kunnen de processen van lead generatie, lead opvolging en optimalisatie van jouw marketingkanalen beheerd worden vanuit één centraal punt.

Wat is marketing automation eigenlijk?

Het bijwerken van websitecontent, het uitsturen van de e-mailnieuwsbrief en posten van die nieuwe blog op social media, allemaal kleine taken binnen marketing om er uiteindelijk voor te zorgen dat jouw doelgroep jullie kanalen vindt, gebruikt en converteert. Dit betekent dat de persoon binnen jouw bedrijf die verantwoordelijk is voor marketing moet inloggen op het CMS, de e-mailsoftware op moet starten en op elk afzonderlijk social media platform moet inloggen om één enkele campagne te kunne lanceren. Dat kan slimmer. Marketing automation platformen maken het beheren van jouw kanalen gemakkelijk doordat alle marketinguitingen vanuit één centraal punt geregeld kunnen worden. Daarnaast bieden marketing automation platformen ook voordelen in het doormeten van een lead en het opvolgen ervan. Zo wordt jouw marketing niet alleen beheersbaar, maar ook meetbaar en actionable.

De voordelen van SharpSpring als marketing automation tool

Binnen Gillz Marketing gebruiken wij SharpSpring voor een groot aantal klanten. Zo biedt SharpSpring de mogelijkheid om met behulp van visual flows gemakkelijk touchpoints in een lead journey op elkaar aan te sluiten. Bijvoorbeeld door jouw website bezoeker na het invullen van het webformulieren een automatisch e-mailberichten te sturen en een sales persoon aan een lead te koppelen wanneer de leadscore voldoet aan jouw wensen.

SharpSpring biedt verschillende tools in haar platform om jouw bedrijf te helpen. Zo is er een dashboard voor rapportages en analyses, zodat inzichtelijk wordt hoe gebruikers interacteren met jouw marketinguitingen. Het platform bevat visuele tools om blogs, formulieren en e-mails te maken. En SharpSpring levert een unieke manier om leads cross-channel te identificeren en een leadscore bij te houden. Buiten het feit dat het SharpSpring platform zelf veel tools beschikbaar stelt, zijn er ook tientallen API-integraties mogelijk met andere platformen zoals: Wordpress, Salesforce en Databox.

Er zijn voldoende mogelijkheden om ook jouw marketing te automatiseren, maar het juist implementeren van marketing automation kan complex zijn. Onze specialisten gaan jouw bedrijf helpen met het opzetten van marketing automation en geven tips om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden binnen SharpSpring. Waardoor jouw bedrijf zich kan focussen op wat belangrijk is.

Arjan Griffioen
Kan ik met je meedenken?

Wil je een prijsindicatie of
sparren over de mogelijkheden?

Mail Arjan Griffioen
Of bel naar 0653845963

Wellicht ook interessant:

Download het Marketing Automation Playbook

SharpSpring cover

Marketing automation

  • Marketing

marketing notes

GITP: Employer Journey Playbook

  • SharpSpring

Klantcase SharpSpring Marketing Automation GITP